Viktiga Funktioner

av en E-handel Hemsida

Hur man bygger

en framgångsrik e-handel hemsida

Designa en effektiv

Ehandelshemsida

Användarvänliga Elements

Håll hemsidansdesign som röran fritt som möjligt. Ge användarna en tydlig idé om var de befinner sig inom din hemsida struktur med funktioner som brödsmulor navigering och menyer. Se också till att lägga till element såsom en genomgående synlig kundvagn genom en användares tid på din hemsida så att att användarna vet exakt vad de har i sin vagn och hur mycket det kostar.

Hålla din hemsida från att vara överväldigande för besökare genom att undvika alltför mycket information inom ett litet område. På en produktsida till exempel bilden av produkten, dess titel, beskrivning, tillgänglighet, pris och liknande produkter är de viktigaste delarna som du behöver – och lägga mer kommer bara distrahera användarna.

Bygga varumärke

Oavsett om det är färger, layouter, eller riktlinjer stil, hålla konsekvent varumärkes över din webbplats för att undvika förvirrande besökarna om vem du är som ett varumärke. Till exempel, om du har en mängd olika färger som används för samma uppmaning till handling knappen kan det orsaka en drop-off i försäljningen helt enkelt på grund av den osäkerhet som kunder upplever med inkonsekvens i din design.

Om du är osäker på var du ska börja, titta på stora e-handel hemsidor och låne tekniker som verkar konsekvent över många av dem är ett säkert ställe att börja. Detta beror på stora hemsidor testa sina konstruktioner och om igen för att ta reda på vad som ger bäst resultat. Några av deras tekniker kan lånas för din hemsida, men uppenbarligen bör paras med unika designelement som ikonografi och bildspråk normer för ditt företag.

Starka samtal till handling

Varje sida där det krävs en särskild nyckelåtgärd från en användare ska ha en stark uppmaning till handling, vilket indikerar för användaren att ta nästa steg mot att åstadkomma ett mål på sidan. Ett bra samtal till handling kan vara “Lägg i varukorgen”, “kassan”, eller viktigast av allt, “Skicka betalning”. Det är viktigt att du inte har mer än en primär uppmaning till handling per sida. Sekundära samtal till handling är bra att ha som ett annat val när en användare är inte riktigt redo att engagera sig i det primära målet avslutad men bör placeras på ett sådant sätt att den används men inte förringa det viktigaste målet för en sida. Till exempel kan de vara villiga att ladda ner programvaran demo, men inte köpa programvaran. Snarare än att förlora besökare, hålla dem på din hemsida för ett par minuter genom att erbjuda dem sekundära alternativ

Redo att diskutera Projekt?

Back-end av

en stark Ehandelshemsida

Data Control

Förmågan att kontrollera dina metadata är avgörande när man försöker att få din hemsida att rankas väl för olika relevanta sökord i sökmotorer. Du bör kunna anpassa rubriktaggen på varje sida på din hemsida samt enkelt skapa regler för olika typer av sidor för att hjälpa hantera rubriktaggen skapelse.
En sitemap.xml fil berättar sökmotorer om alla sidor på din hemsida, och ser till att dessa sidor får genomsökas . Men vill du inte att behöva skriva sidan titel varje produkt på din hemsida. Istället kommer att skapa regler för varje produkt hjälper dig att optimera ett stort antal produktsidor på en gång.

On-site kod upplaga och redigering

Om du har en hemsida som ständigt lägga till nytt innehåll, måste du ha ett sätt att enkelt lägga väsentlig kod till nya sidor. Detta inkluderar saker som Google Analytics-spårningskoden , hemsidansoptimering programkod, eller någon annan tredje part JavaScript-kod som måste finnas på varje sida på din hemsida. Med denna uppsättning upp i förväg kommer att komprimera testa tidslinjer genom att hoppa över behovet av en webbutvecklare varje gång arbetet krävs. Detta är särskilt användbart när befintliga koden behöver bara små ändringar för att fortsätta ge ditt företag med funktioner som behövs.

Hemsidanshantering

Som ägare av din hemsida, bör du ha en plats där du kan granska all relevant information om hur din hemsida presterar. Din hemsida instrumentbräda bör vara anpassningsbara och ge kortfattad information om lager, begäran om information, försäljningssiffror , och e-handel resultatstatistik . Genom att ha en omfattande förståelse av statusen av varje försäljning som kommer från din hemsida, speditionsuppdrag , och kundinformation, kan du alltid uppdatera produkt färger, storlekar och beskrivningar att avgöra vilka kategorier eller underkategorier för att presentera på hemsidan eller navigeringsmenyer baserat på kundernas inköpsmönster.

Kontakt Oss

Nyhetsbrev